فرهنگ مجازی

فضای مجازی، تغییرات فرهنگی و خانواده ایرانی

هادی نظری | جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰ ق.ظ

پرسش اصلی این مطلب این است که با توجه به رشد سریع تکنولوژی‌های ارتباطی، شکل‌گیری فضا در کنار مکان و روند‌های محلی شدن و فراملی‌شدن و گسترش فضای مجازی چه تصویری می‌شود از جامعه ایران ارائه داد؟ و مشخصاً راجع به تغییرات خانواده ایرانی  بر اساس دو مفهوم منزل و خانه بحث می‌کنیم.

یشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی مانند اینترنت در زندگی بشر سهم بسزایی داشته است، بطوریکه نمی‌توان تغییرات بنیادین ناشی از ظهور این تکنولوژ‌ی‌ها را در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی نادیده گرفت. بدون شک اینترنت و فضای بیکران مجازی، ارتباطات میان افراد را نسبت به گذشته بسیار تسهیل کرده و به افراد این امکان را می‌دهد تا تجربیاتی جدید و روابطی متفاوت را تجربه کنند (کوثری و دیگران، 89:1387). تغییراتی که به واسطه ابداع تکنولوژی اینترنت در ارتباطات بین فردی و نهادی ایجاد شده است، درک انسان‌ها را از زندگی و جامعه تغییر داده است. بر همین اساس ما با یک «چرخش پارادایمی» مواجهیم، چرخش از زندگی در «جعبه‌های کوچک» به زندگی در «جوامعع شبکه‌ای» (ولمن و همپتون، 1999). (ادامه دارد)

  • هادی نظری

نظرات  (۱)

  • آرمین جهانی
  • با سلام و خسته نباشید

    سایت آیو موزیک بزرگترین رسانه موزیک ایرانی بلاخره رااندازی شد

    این سایت با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میباشد

    http://imozic.ir

    ثبت نام کن و پنل 10گیگ اشتراک گذاری موزیک خودت رو بگیر فقط تا امشب فرصت دارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی